Divisjonsmusikken

Billettinformasjon

HVOR KAN DU KJØPE BILLETT?

Du kan kjøpe billetter her på nettsidene våre. Vårt billettsystem eBillett har en egen app som kan lastes ned fra App Store eller Google Play. Velg Kulturfabrikken Sortland som sted og så er du i gang. Fysiske billetter kan kjøpes på billettautomat eller i kassen hos Kulturkaféen innen Kulturfabrikkens åpningstid.

Billetter for rullestolbrukere og evt. ledsagere må kjøpes i kassen hos Kulturkaféen og kan reserveres per telefon i forkant på telefonnr. 46 90 99 00. Som hovedregel må reserverte billetter hentes innen én uke

Kjøpte billetter refunderes ikke.

 

JEG HAR KJØPT BILLETT TIL FEIL DAG/PLASS/TID, HVORDAN KAN JEG FÅ BYTTET?

Dette ordnes ved at du kjøper nye billetter til riktig dag/plass/tid, så opphever eBillett det første kjøpet du har gjort. Send eBillett en epost med informasjon om hvilken kino/kulturhus/arrangør det gjelder, forestilling og dato, hvilke billetter du vil beholde, samt de 4 siste sifrene i kortnummer dersom eBillett skal sjekke billettkjøp. E-post: post@ebillett.no

eBilletts hjelpeside finner du mer informasjon.

 

BILLETTPRISEN ER TRUKKET FRA KONTO MEN JEG FIKK IKKE BILLETTEN PÅ E-POST

I de fleste tilfeller er billetten enten havnet i søppelposten, eller du har tastet en feil i e-postadressen din ved kjøp. Finner du ikke billetten i søppelposten kan du ta kontakt med eBillett direkte for at de skal sende deg billetten en gang til/til riktig e-postadresse. E-post: post@ebillett.no

 

REGISTRERING AV PROFIL

Vårt billettsystem er levert av eBillett. For å kjøpe billetter til våre arrangementer, er det ikke noe krav om at du registrerer deg som bruker. Men vi anbefaler deg å registrere deg med minimum e-postadresse og telefonnummer slik at det er mulig å gi deg beskjed dersom noe skjer med arrangementet du kjøper billetter til. I tillegg vil du også få oversikt over dine billettkjøp på Min side når du registrerer deg. Noen arrangement krever registrering, og da vil du bli bedt om å legge inn den informasjonen som er nødvendig for det aktuelle arrangementet.

 

BETALING

Hvis du vil betale kontant kan du gjøre det i kassen i Kulturkaféen. På nett, i appen eBillett og i billettautomat betaler du med kort. Du kan også betale med Vipps i appen og på nett. Velg Vipps som betalingsalternativ, skriv inn mobilnummer og bekreft betaling i Vipps-appen.

På nett og i appen eBillett kan du velge om du vil lagre informasjon om ditt betalingskort i billettsystemet, slik at du slipper å taste det inn hver gang. Hvis du lagrer det, knyttes kortet til profilen din og kan brukes når du er logget inn. Verifisering gjøres med engangskode på sms eller med touch-id i mobilappen. 

Når du taster inn dine kortopplysninger videresendes opplysningene direkte til banksystemene. Vi er pålagt å bruke 3D secure for å garantere sikker betaling på nett. 3-D Secure løsningen innebærer at kortholder, i tillegg til å oppgi kortnummer og utløpsdato, må identifisere seg med en kode utstedt av kortutstederen. Denne koden kan for eksempel være et passord, eller sikkerhetsløsningen kortholder gjenkjenner fra nettbanken sin. Opplysning om kortdetaljer utveksles kryptert, og ingen andre enn deg og din betalingsinnløser (bank) kan se disse.

 

BILLETTKATEGORIER

Vi opererer med flere billettkategorier. Det vil for den enkelte forestilling fremgå hva billettene koster – og om det gis noen form for rabatt. Moderasjon gjelder bl.a. pensjonister, studenter og barn og unge o.l. Dette varierer fra forestilling til forestilling. Alle som har krav på moderasjon må ha med seg legitimasjon når billettene kjøpes og benyttes. 

Oppgis det bare én pris gjelder den for alle. På barnefilmer på kino får voksne kjøpe barnebillett.

– Ordinær er normalprisen for voksne
– Barn gjelder for barn under 13 år
– Student gjelder alle med gyldig studentbevis og skoleelever der ikke egen kategori finnes
– Ungdom gjelder aldersgruppen 13-19 år som tidligere ble omfattet av Kulturkortet